חכמינו במסורת

מן המועט הנאמר על היום אנו למדים שהוא אסור ב"מלאכת עבודה", תקיים בו "מקרא קודש" - קריאה והכרזה על קדושת היום - והוא צוין "בקרבן מיוחד". כן נאמר בו שהוא "זיכרון תרועה" או "יום תרועה",כתרועת מלך לכבוד האל העולה על כיסאו לשפוט הארץ בצדק ובמשפט. אין הכתוב מפרש במה הריעו, אך חז"ל למדו מן האמור בפרשת היובל: "והעברת שופר תרועה בחודש השביעי" (ויקרא כה, ט) מה שם התרועה בשופר - אף כאן התרועה בשופר."והנהיגו תקיעה ותרועה בשופר בראש השנה".
לפי מסורת חז"ל, ראש השנה הוא יום הדין והוא פותח את עשרת ימי התשובה המסתיימים ביום הכיפורים: "בארבעה פרקים העולם נידון: בפסח על התבואה, בעצרת על פרות האילן, בחג (= בסוכות) נידונין על המים ואדם נדון בראש השנה וגזר דין שלו נחתם ביום הכיפורים...".(מסכת ראש השנה)

בתשרי נברא העולם
בתשרי נולדו האבות
בתשרי מתו אבות
בראש השנה נפקדו שרה, רחל וחנה
בראש השנה יצא יוסף מבית האסורים
בראש השנה בטלה עבודה מאבותינו במצרים
(מסכת ראש השנה י', יא)
בבליוגרפיה
אתרים מומלצים
פעילויות
אודות מקימי האתר